Průběžná mokrá lakovací linka s manuálním dopravníkem
- 
    Zákazník:Hoxter, a.s.
- 
    Rok realizace:2024
- 
    Lokalita:Jinačovice (CZ)
- 
    Parametry technologie:- Max rozměr výrobku:
- 110 x 60 x 160 cm
- Max váha výrobku: 150 kg
- Nakládací stanice
- Automatický komorový závěsný tryskač
- Čisticí kabina
- 2x manuální lakovací kabina
- Manuální závěsný dopravník
- Sušicí pec
- Řídicí systém Esco
 
 
- 
    
    
Zákazník:Hoxter, a.s.
- 
    
    
Rok realizace:2024
- 
    
    
Lokalita:Jinačovice (CZ)
- 
    
    
Parametry technologie:- Max rozměr výrobku:
- 110 x 60 x 160 cm
- Max váha výrobku: 150 kg
- Nakládací stanice
- Automatický komorový závěsný tryskač
- Čisticí kabina
- 2x manuální lakovací kabina
- Manuální závěsný dopravník
- Sušicí pec
- Řídicí systém Esco
 
 
Technický popis realizace
Optimalizace lakovacího procesu pro Hoxter a.s.
Firma Hoxter a.s. je předním výrobcem krbových vložek s nadčasovým designem, které najdete v mnoha designových centrech. Díky prvotřídní kvalitě a preciznímu technickému provedení patří mezi špičku v oboru.
Možná jste se s nimi setkali, aniž byste o tom věděli.
V roce 2020 jsme pro Hoxter zhotovili lakovací box. Tato mokrá lakovna umožnila precizní mokré lakování a vysokou kvalitu povrchové úpravy. S rostoucí poptávkou však firma potřebovala zvýšit kapacitu výroby a zrychlit proces lakování. Proto se na nás zástupci společnosti opět obrátili.
Výsledkem naší spolupráce je průběžná mokrá lakovací linka s manuálním dopravníkem, která optimalizuje výrobní proces a přináší rychlejší a kvalitnější mokré lakování, což vede k vyšší produktivitě a efektivitě výroby.
 
 
Efektivní přesun dílů díky manuálnímu dopravníku
S rozšířením mokré lakovny bylo klíčové optimalizovat přesun lakovaných dílů. Tento problém vyřešil manuální dopravník, který zajišťuje rychlejší a plynulejší transport zavěšených dílů během lakovacího procesu. Díky tomu je lakování, sušení i manipulace efektivnější.
Chytré řízení lakovny díky systému Esco
Jednou z hlavních výhod nové lakovací linky je integrace moderního kontrolního systému, který přináší přesnější a efektivnější řízení výroby.
Řídicí systém Esco zajišťuje kompletní kontrolu nad klíčovými prvky mokré lakovny, sbírá důležitá data a monitoruje stav filtrů. Tento systém nejen detekuje zanesení filtrů, ale také upozorňuje na jejich pravidelnou výměnu, čímž minimalizuje neplánované odstávky a prodlužuje životnost zařízení.
Pojďme si detailně popsat lakovací proces.
 
 
        Efektivní manipulace
 s těžkými díly    
Tato mokrá lakovna se využívá pro kompletní proces lakování krbových vložek společnosti Hoxter. Ať už jde o hlavní část krbové jednotky nebo rám dvířek, lakovací linka musí být schopna bezpečně manipulovat s různými díly.
Proto bylo pro efektivní proces navěšování a svěšování nutné integrovat nakladač, který dokáže zvedat díly o hmotnosti až 150 kg. Tento systém zajišťuje plynulost výroby a minimalizuje manuální zátěž operátorů.
 
        Dokonalá
 příprava povrchu
 před lakováním    
Pro sjednocení povrchu a lepší přilnavost barvy je lakovací linka vybavena automatickým komorovým závěsným tryskačem. Díky propojení s dopravníkovým systémem lze jednoduše zasunout potřebný díl do komory, kde je následně povrch ošetřen abrazivním tryskáním.
Tento proces odstraňuje nečistoty a vytváří optimální podklad pro další fáze - čištění a lakování.
 
        Odstranění prachu
 pro bezchybný lak    
Po procesu tryskání je nutné důkladně očistit tryskaný díl. Na povrchu vzniká vrstva jemného prachu, která by mohla ovlivnit přilnavost laku a způsobit kosmetické vady.
Čisticí kabina odstraňuje tyto nečistoty a zajišťuje, že povrch je ideálně připraven na lakování.
 
        Precizní
 mokré lakování    
Pro maximalizaci kapacity lakovací linky je systém vybaven dvěma lakovacími boxy.
Společnost Hoxter používá mokré lakování, a proto jsou stěny lakovacích kabin chráněny vyměnitelnou plastovou vrstvou, která prodlužuje životnost zařízení a usnadňuje údržbu.
 
Rychlé vytvrzení barvy
Po aplikaci mokré barvy je díl přesunut do sušicí pece, kde dochází k vytvrzení povrchu.
Následně díl pokračuje do nakládací stanice, kde je sejmut z dopravníku a připraven ke kompletaci.
 
 
                        Efektivní manipulace
 s těžkými díly                    
        
        
    
        
        
                Tato mokrá lakovna se využívá pro kompletní proces lakování krbových vložek společnosti Hoxter. Ať už jde o hlavní část krbové jednotky nebo rám dvířek, lakovací linka musí být schopna bezpečně manipulovat s různými díly.
Proto bylo pro efektivní proces navěšování a svěšování nutné integrovat nakladač, který dokáže zvedat díly o hmotnosti až 150 kg. Tento systém zajišťuje plynulost výroby a minimalizuje manuální zátěž operátorů.
 
                        Dokonalá
 příprava povrchu
 před lakováním                    
        
        
    
        
        
                Pro sjednocení povrchu a lepší přilnavost barvy je lakovací linka vybavena automatickým komorovým závěsným tryskačem. Díky propojení s dopravníkovým systémem lze jednoduše zasunout potřebný díl do komory, kde je následně povrch ošetřen abrazivním tryskáním.
Tento proces odstraňuje nečistoty a vytváří optimální podklad pro další fáze - čištění a lakování.
 
                        Odstranění prachu
 pro bezchybný lak                    
        
        
    
        
        
                Po procesu tryskání je nutné důkladně očistit tryskaný díl. Na povrchu vzniká vrstva jemného prachu, která by mohla ovlivnit přilnavost laku a způsobit kosmetické vady.
Čisticí kabina odstraňuje tyto nečistoty a zajišťuje, že povrch je ideálně připraven na lakování.
 
                        Precizní
 mokré lakování                    
        
        
    
        
        
                Pro maximalizaci kapacity lakovací linky je systém vybaven dvěma lakovacími boxy.
Společnost Hoxter používá mokré lakování, a proto jsou stěny lakovacích kabin chráněny vyměnitelnou plastovou vrstvou, která prodlužuje životnost zařízení a usnadňuje údržbu.
 
Rychlé vytvrzení barvy
Po aplikaci mokré barvy je díl přesunut do sušicí pece, kde dochází k vytvrzení povrchu.
Následně díl pokračuje do nakládací stanice, kde je sejmut z dopravníku a připraven ke kompletaci.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
